Miernik czasu reakcji

Oferowany miernik czasu reakcji jest nowoczesnym urządzeniem wykonanym w technice mikroprocesorowej. Urządzenie posiada wszystkie cechy, używanego do dziś w wielu pracowniach, miernika MRK-433 lub podobnych produkcji, nie istniejących już, Zakładów Elektronicznej Aparatury Medycznej w Zabrzu. MRK-433 stał się pierwowzorem dla prezentowanego MCZR/TB 1.0. Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań oraz dodatkowych funkcji sprawiło, iż miernik stał się urządzeniem uniwersalnym. W zależności od potrzeb użytkownik może wprowadzać własne zestawy bodźców lub układy reakcji na bodźce. Możliwość połączenia z komputerem daje nowe możliwości, np. możliwość kreślenia wykresów.

Cechy urządzenia:

– Możliwość wyboru jednego z dziewięciu zestawów bodźców (programów). Wyboru zestawów
 Bodźców   dokonuje się niezależnie od wybranego zestawu sposobów reakcji na bodźce.
 Programy od 1 do 5 zgodne są z   MRK-433
– Możliwość wyboru jednego z dziewięciu zestawów sposobów reakcji na bodźce. Wyboru dokonuje
  się niezależnie  od wybranego zestawu bodźców w reakcji na bodźce. Programy od 1 do 5 zgodne są
  z MRK-433.
– Możliwość przeglądania wyników po zakończeniu badania: średniego czasu reakcji, minimalnego
  czasu reakcji,  maksymalnego czasu reakcji, ilości poprawnych reakcji, ilości reakcji niewłaściwym
  przyciskiem, ilości reakcji – kiedy nie należało reagować, ilości braków reakcji – gdy reakcja była
  wymagana, ilości braków reakcji – gdy nie należało  reagować, ilości reakcji między bodźcami. Po
  zakończeniu badania można przeglądać również historię badania, w  której zawarto informacje na temat
  kolejnych reakcji na konkretne bodźce.
– Możliwość edycji układu bodźców. Edycję układu bodźców można przeprowadzić na kilka sposobów:
  Wprowadzając czas badania i „nagrywając” układ bodźców – miernik odmierza czas badania i rejestruje  bodźce wyzwalane za pomocą odpowiednich przycisków,·
  Modyfikując jeden z dostępnych programów zmieniając kolejne prezentacje bodźców i czasy im przyporządkowane, ·
 Wprowadzając czas badania i ilość bodźców, a wygenerowany na tej podstawie schematyczny układ modyfikując jak w punkcie wyżej. 
– Możliwość zapamiętania czterech zestawów bodźców uprzednio przygotowanych przez użytkownika w
  procesie edycji (jak w p. 1) reakcji na bodźce. Programy od 1 do 5 (zgodne są z MRK-433)
– Możliwość edycji układów reakcji na bodźce (zgodne są z MRK-433)
– Możliwość zapamiętania czterech układów reakcji na bodźce. Każdy z układów, o numerach od 6 do,
  po modyfikacji można zapamiętać w celu późniejszego wywołania (zgodne są z MRK-433)
– Prezentacja zestawów reakcji na bodźce rozwiązana jest za pomocą podświetlanych przycisków.
  Kolejne naciskanie przycisku powoduje załączenie (zapalenie podświetlenia przycisku) lub wyłączenie
  (wyłączenie podświetlenia przycisku) danego elementu zestawu sposobu reakcji na bodźce
  W pierwowzorze „programowanie” jednego zestawu reakcji odbywało się na zasadzie włączania lub
  wyłączania określonych przycisków (zgodne są z MRK-433)

– Aparat wyposażono w możliwość połączenia z komputerem PC. Połączenie to umożliwia sterowani
  aparatem za pomocą specjalnej aplikacji oraz przekazywanie wyników do komputera. Po połączeniu
  aparatu z komputerem osoba obsługująca może ustawiać badanie „zdalnie” za pomocą aplikacji, a po jego
  zakończeniu przeglądać wyniki np. w postaci wykresów. Możliwość podłączenia urządzenia do komputera
  jest rozwiązaniem opcjonalnym, zatem urządzenie będzie pracowało poprawnie również w przypadku braku
  komputera.
– Do produkcji urządzenia zastosowano technologię mikroprocesorową. Pozwoliło to na zwiększenie dokładności pomiarów i obliczeń oraz osiągnięcie większej niezawodności urządzenia.

Urządzenie zostało zaprojektowane zgodnie z wytycznymi „METODYKI psychologicznych badań kierowców” pod redakcją Stanisława Masłowskiego, wydanej w 2000 r. przez Instytut Transportu Samochodowego Urządzenie pozostaje też zgodne z „Metodyką psychologicznych badań kierowców – wersją znowelizowaną” wydaną w 2003 r. pod redakcją doc. dr hab. T. Rottera przez Instytut Transportu Samochodowego – Zakład Psychologii Transportu Drogowego
(ISBN 83-913045-1-5 poz. rej. 8/2003).
Wymiary urządzenia: 30 cm    23 cm  9 cm